Kaufland Romania. Implicarea face diferenta

Cum susțin investițiile mediului privat comunitatea locală.

Kaufland România crede că un business bun este un business care face bine. De peste 17 ani, compania demonstrează în fiecare zi că implicarea face diferența. Iar atunci când sustenabilitatea face parte din ADN-ul de business, lucrurile se așază mai ușor, iar toate planurile de acțiune se construiesc pe această bază. În anul 2021, când lumea a avut un prag important de depășit, Kaufland a venit în ajutorul a circa 1,2 milioane de români prin proiectele sale sociale, în care a investit peste 40 de milioane de lei.

Cu fiecare acțiune, Kaufland își propune să facă lumea un loc mai bun, iar consumatorii știu lucrul acesta și ajung să se implice la rândul lor. Astfel, Kaufland reușește de la an la an să fie mai mult decât magazinul unde oamenii își fac cumpărăturile, devenind un partener de cursă lungă pentru zeci de organizații neguvernamentale pe care le-a susținut de-a lungul anilor.

Kaufland derulează două programe de finanțare, prin care oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale din România – Start ONG și În stare de bine. În plus, doar în anul 2021, în colaborare cu cele peste 80 de ONG-uri partenere din țară, compania a susținut și implementat circa 120 de proiecte sociale, care au venit în sprijinul a peste 1,2 milioane de cetățeni. Valoarea investițiilor oferite sub formă de donații și sponsorizări depășește 40 de milioane de lei.

Drept urmare, compania a oferit o mână de ajutor acolo unde a fost nevoie: de la o masă caldă pentru cei vulnerabili, până la construcția Spitalului Modular Neamț, sprijin pentru copiii și tinerii privați de dreptul la educație sau ședințe de psihoterapie pentru cei afectați de provocările ultimilor ani.

Un proiect social desfășurat de Kaufland România, cu impact direct în creșterea calității vieții beneficiarilor, este Cantina Socială. În parteneriat cu Asociația Șansa ta, Kaufland oferă anual peste 186.000 de porții de mâncare caldă persoanelor fără adăpost și familiilor cu venituri mici.

Inițiativele de mediu sunt de asemenea o prioritate, cu atât mai mult cu cât apele României sunt printre cele mai pline de deșeuri din Europa.

Una dintre inițiativele de amploare derulate anul trecut este „Acționăm pentru Ape”, un program ecologic la nivel național, dezvoltat alături de Act for Tomorrow. Inițiativa a luat naștere în contextul în care animalele acvatice și sănătatea noastră sunt puse în pericol de poluarea cu deșeuri a Dunării și Mării Negre, a doua cea mai poluată mare din Europa. În cadrul programului, în 2021, a fost inaugurată Ebisu – prima ambarcațiune 100% electrică, care colectează deșeuri chiar și din apele cu adâncime mare, cu ajutorul căreia s-au derulat 9 acțiuni de ecologizare a apelor. Concomitent, au fost instalate 9 sisteme de colectare selectivă a deșeurilor pe litoral, sub forma unor animale gigantice. În plus, au fost amenajate și două expoziții pe plajă cu imagini cu un impact vizual puternic, sub conceptul „Față în față cu deșeurile din ape”.

La ediția din 2021 a proiectului „Acționăm pentru Ape”, peste 35 tone de deșeuri au fost colectate din apele României, cu ajutorul a peste 100 de voluntari.

Toate detaliile despre eforturile, dar și impactul Kaufland România la nivel de comunitate și de mediu se regăsesc în cel mai nou raport de sustenabilitate, disponibil pe site-ul companiei, care i-a adus companiei titlul de Cea mai transparentă și performantă companie în direcția sustenabilității pentru al cincilea an consecutiv, în cadrul Galei CST Index în 2022.

Adriana Arabolu